Για το σχολικό έτος 2003-2004 στo πλαίσιο προγράμματος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με το θέμα: «Νερό - πηγής ζωής, ο ποταμός του Αλμυρού».

Το κίνητρο για την επιλογή αυτού του θέματος ήταν πρώτα από όλα,  η επιθυμία των μαθητών να γνωρίσουν από κοντά την περιοχή από την οποία προέρχονται. Να μελετήσουν και να γνωρίσουν καλύτερα το χώρο μέσα στον οποίο μεγαλώνουν και κινούνται καθημερινά και ιδιαίτερα στον υδροβιότοπο του Αλμυρού ποταμού.

Θέλησή μας ήταν να καταγραφεί και να παρουσιαστεί, όσο το δυνατό πληρέστερα, η έννοια του νερού και ο ρόλος που διαδραματίζει στη ζωή μας. Παράλληλα, να παρουσιαστεί ο φυσικός πλούτος και όλα εκείνα τα στοιχεία που θεωρούμε ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο μέλλον για να παρουσιάσουν σφαιρικά και να προβάλλουν την περιοχή. Ταυτόχρονα, να εντοπιστούν τα προβλήματα που υπάρχουν, ώστε να ευαισθητοποιηθεί κάθε πολίτης, αλλά περισσότερο οι ιθύνοντες.

Στο πρόγραμμα συμμετείχαν 29 μαθητές, του τμήματος Α4, της Α’ τάξης του Ενιαίου Λυκείου Γαζίου, με υπεύθυνους καθηγητές τον Καρπαθάκη Γεώργιο (Οικονομολόγος) και τη Φουκαράκη Χρυσούλα (Πληροφορικής).

Οι μαθητές, με τη βοήθεια των υπεύθυνων καθηγητών, χωρίστηκαν σε έξι ομάδες εργασίας, των τεσσάρων έως πέντε ατόμων και καθεμιά ανέλαβε ένα τμήμα μελέτης. Κάθε ομάδα όρισε ένα ομαδάρχη, που ήταν υπεύθυνος για το συντονισμό της ομάδας και τη συγκέντρωση του υλικού, καθώς και την τήρηση του ημερολογίου.

Δόθηκε έντυπο υλικό στους μαθητές για το νερό και τον ποταμό Αλμυρό, ενώ παράλληλα με την καθοδήγηση των υπεύθυνων καθηγητών πραγματοποιήθηκε έρευνα στο Διαδίκτυο (στο Εργαστήριο Πληροφορικής).

Μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων, οι ομάδες συναντήθηκαν και παρουσίασαν την πορεία της έρευνάς τους. Αντάλλαξαν απόψεις, συνδύασαν τις πληροφορίες που είχαν συλλέξει και σκιαγράφησαν την πορεία της εργασίας.

Στη συνέχεια, αφού συγκέντρωσαν το υλικό που είχε καταγράψει η κάθε ομάδα, συναντήθηκαν και αντάλλαξαν τις εντυπώσεις τους. Εντόπισαν τυχόν προβλήματα που διαπίστωσαν κατά τη διάρκεια των επισκέψεων και της μελέτης τους. Αποφάσισαν την τελική μορφή της εργασίας, καθώς και τον τρόπο παρουσίασής της μέσα στην τάξη, που έγινε μετά τις διακοπές του Πάσχα. Τέλος, έγινε η αξιολόγηση του προγράμματος και βγήκαν τα κατάλ­ληλα συμπεράσματα.

Μέσα από τη μελέτη και καταγραφή των στοιχείων της περιοχής καταλήξαμε συνοπτικά στα ακόλουθα συμπεράσματα:

 1.      Η περιοχή του Δήμου Γαζίου διαθέτει φυσική ομορφιά που πρέπει να διατηρηθεί.

2.      Ο συνδυασμός βουνού και θάλασσας, καθώς και τα μνημεία του προ­σελκύουν μεγάλο αριθμό επι­σκε­πτών και τουρίστες.

3.      Η χρήση φυτοφαρμάκων στον πρωτογενή τομέα είναι διαδεδομένη με αποτέλεσμα τη ρύπανση και καταστροφή του υδροφόρου ορίζοντα.

 Συνοψίζοντας, προβαίνουμε στις ακόλουθες προτάσεις, όσον αφορά την περιοχή:

1.      Βιολογικός καθαρισμός περιοχής.

2.      Προστασία του υδρότοπου του Αλμυρού και δημιουργία περιβαλλοντικού κέντρου.

3.      Απομάκρυνση των βιομηχανιών και του Α.Η.Σ. Λινοπεραμάτων.

 Στόχος μας ήταν να ενημερώσουμε, εκτός από τους κατοίκους, τους αρμόδιους φορείς και γενικότερα οποιονδήποτε θεωρούμε ότι μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της περιοχής. Αυτό έγινε με μια σειρά ενεργειών που αφορά στη διανομή αντιτύπων (σε μορφή τεύχους) της εργασίας στο σχολείο, τους μαθητές, το γραφείο Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και τη Δ. Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στην παρουσίαση της εργασίας σε εκδηλώσεις του σχολείου μας και του Δήμου Γαζίου.