Η Περιβαλλοντική Ομάδα του τμήματος Α1, στο πλαίσιο των προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, επέλεξε φέτος να ασχοληθεί με το θέμα «Δομές ψυχαγωγίας στην περιοχή του Γαζίου: Περιβαλλοντική προσέγγιση».

Ήδη από τις πρώτες συζητήσεις, τα μέλη της Ομάδας προσανατολίστηκαν στην αναζήτηση ενός θέματος που να είναι καίριο τόσο για την περιοχή όσο και για τα νεανικά ενδιαφέροντα. Ένα θέμα που να συνδυάζει την περιβαλλοντική διάσταση και με άλλους παράγοντες, όπως είναι ο σεβασμός της αξίας του ανθρώπινου προσώπου, η κατανόηση των βαθύτερων υπαρξιακών αναγκών του ανθρώπου από τις οποίες επηρεάζονται οι κοινωνικές δομές και το περιβάλλον, η διαφύλαξη και αξιοποίηση της τοπικής παράδοσης.

Ο παράγοντας που επηρέασε την τελική επιλογή της Ομάδας είναι το γεγονός ότι ο παραλιακός άξονας της  περιοχής μας δέχεται ετησίως, ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, πάνω από τρία εκατομμύρια επισκέπτες, κυρίως για ψυχαγωγία και διασκέδαση. Πρόκειται για ένα φαινόμενο με ποικίλες διαστάσεις, που έχει επηρεάσει την ανάπτυξη του τόπου, το περιβάλλον και τις συνθήκες ζωής.

Το πρόγραμμα εγκρίθηκε με την υπ. αριθμ. Φ23/8926/6-11-2003 απόφαση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ηρακλείου. Υπεύθυνοι καθηγητές του προγράμματος ανέλαβαν οι καθηγητές κ. Γιώργος Στριλιγκάς και κ. Καλλιόπη Παραδεισανού.

Κύριος στόχος της έρευνας των παιδιών υπήρξε η καταγραφή των δυνατοτήτων,  η εξέταση των προβλημάτων και η υποβολή προτάσεων προς τους αρμοδίους παράγοντες, ως προς τους θεσμούς και τις δομές ψυχαγωγίας, στην ευρύτερη περιοχή του Δήμου Γαζίου.

Πάνω απ’ όλα η ευαισθητοποίηση όλων στα περιβαλλοντικά προβλήματα της περιοχής μας, μέσα από τη γνωριμία με αυτήν, την ομαδική έρευνα και τη συλλογική δράση.

Η Ομάδα μέσα από ένα πολύ πλούσιο πρόγραμμα έρευνας και δράσης μελέτησε ένα σημαντικό για την περιοχή μας θέμα, εντόπισε προβλήματα, σκέφτηκε πλευρές που οφείλουμε να προσέξουμε περισσότερο, έκανε προτάσεις. Οι εργασίες των παιδιών και τα συμπεράσματα εκδόθηκαν σε ένα καλαίσθητο και πολυσέλιδο τεύχος που παραδόθηκε στο Γραφείο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και κοσμεί τη βιβλιοθήκη του Σχολείου.