Τρόπος δράσης

    Στο πρόγραμμα συμμετείχαν 24 άτομα, του τμήματος Α3, της Α’ τάξης του Ενιαίου Λυκείου Γαζίου. Οι μαθητές, με τη βοήθεια των υπεύθυνων καθηγητών, χωρίστηκαν σε έξι ομάδες εργασίας, των τεσσάρων ατόμων και ανέλαβε ένα τμήμα μελέτης. Κάθε ομάδα όρισε ένα ομαδάρχη, που ήταν υπεύθυνος για το συντονισμό της ομάδας και τη συγκέντρωση του υλικού, καθώς και την τήρηση του ημερολογίου.

    Ο χωρισμός των ομάδων ανά περιοχή μελέτης είναι ο ακόλουθος: 1η ομάδα: περιοχή Γαζίου, 2η ομάδα: περιοχή Φόδελε, 3η ομάδα: περιοχή Ρογδιάς, 4η ομάδα: περιοχή Καλεσσών, 5η ομάδα: περιοχή Αχλάδας – Αγίας Πελαγίας και 6η ομάδα: περιοχή Καβροχωρίου.

    Μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων, οι ομάδες συναντήθηκαν και πα­ρουσίασαν την πορεία της έρευνάς τους. Αντάλλαξαν απόψεις, συνδύασαν τις πληροφορίες που είχαν συλλέξει και σκιαγράφησαν την πορεία της εργα­σίας.

    Ταυτόχρονα, επισκέφθηκαν τις περιοχές και ήρθαν σε επαφή με το χώρο και τους κατοίκους τους. «Πήραν συνεντεύξεις» (με τη βοήθεια ερωτη­ματολογίων που είχαν κατασκευάσει) από κατοίκους και υπεύθυνους των αντίστοιχων δήμων.

    Στη συνέχεια, αφού συγκέντρωσαν το υλικό που είχε καταγράψει η κάθε ομάδα, συναντήθηκαν και αντάλλαξαν τις εντυπώσεις τους. Εντόπισαν τυχόν προβλήματα που διαπίστωσαν κατά τη διάρκεια των επισκέψεων και της μελέτης τους. Αποφάσισαν την τελική μορφή της εργασίας, καθώς και τον τρόπο παρουσίασής της μέσα στην τάξη, που έγινε μετά τις διακοπές του Πάσχα. Τέλος, έγινε η αξιολόγηση του προγράμματος και βγήκαν τα κατάλ­ληλα συμπεράσματα.

Ημερολόγιο δράσης

Περίοδος 2002-2003

Περιγραφή της απασχόλησης

28/10ου-1/11ου

Εισαγωγική συνάντηση με τα παιδιά, παρουσίαση των στόχων της Π.Ε., αναζήτηση θέματος.

4-9/11ου

Επιλογή θέματος, με συμπλήρωση ερωτηματολογίου από τους μαθητές, έρευνα για επιμέρους τομείς εργασίας.

18-22/11ου

Αναφορά στις βασικές πτυχές του θέματος, ανταλλαγή προτάσεων - σκέψεων για υλοποίηση.  Χωρισμός σε ομάδες, ανάθεση εργασιών.

25-29/11ου

Ομαδική έρευνα στο Διαδίκτυο, με καθοδήγηση των καθηγητών (Εργαστήριο Πληροφορικής).

9-13/12ου

Διανομή στους μαθητές έντυπου υλικού για την ιστορία και το περιβάλλον του δήμου Γαζίου.

16-20/12ου

Αξιολόγηση της πορείας του προγράμματος, με συζήτηση στην τάξη, οδηγίες για τις μαθητικές εργασίες στη διάρκεια των διακοπών.

13-17/1ου

Παρουσίαση πορείας έρευνας από τις ομάδες.

21-24/1ου

Συνδυασμός πληροφοριών, ανταλλαγή απόψεων και σκιαγράφηση της πορείας της εργασίας.

27-31/1ου

Οδηγίες για την επίσκεψη στις περιοχές που έχει αναλάβει η κάθε ομάδα. Κατασκευή και διανομή ερωτηματολόγιου.

4-7/2ου

Πραγματοποίηση επίσκεψης στις περιοχές, συζήτηση με κατοίκους και υπεύθυνους (ιερείς, πάρεδροι και δημοτικοί σύμβουλοι).

11-14/2ου

Συγκέντρωση και εκτίμηση του υλικού από τα ερωτηματολόγια. Δόθηκαν περαιτέρω οδηγίες.

18-21/2ου

Τελική επεξεργασία του υλικού των ερωτηματολογίων και κατάταξή του σε ενότητες.

25-28/2ου

Παραλαβή φωτογραφικού υλικού και ενημέρωση για τη χρήση του.

4-7/3ου

Επίσκεψη στον Αλμυρό (λίμνη-φαράγγι).

11-14/3ου

Συζήτηση στην τάξη για τις θετικές εντυπώσεις τους από την επίσκεψή τους στις περιοχές.

18-21/3ου

Συζήτηση στην τάξη για τα προβλήματα που εντοπίστηκαν στις περιοχές.

1-4/4ου

Περιβαλλοντική εκδρομή (Κορινθιακός-Αμβρακικός)

8-11/4ου

Εντυπώσεις από τις περιοχές που επισκέφθηκαν στην εκδρομή και σύγκριση με τις αντίστοιχες του τόπου τους.

15-18/4ου

Συνάντηση με το Δήμαρχο Γαζίου στο δημαρχείο, όπου παρουσιάστηκαν τα συμπεράσματα της εργασίας.

6-9/5ου

Τελική επεξεργασία του υλικού και καταγραφή του σε ψηφιακή μορφή στο εργαστήριο Πληροφορικής του σχολείου.

13-16/5ου

Παρουσίαση αποτελεσμάτων σε ημερίδα που έγινε στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου.