Η Ευρώπη στο σχολείο
Πόση Ευρώπη χωράει στο σχολείο; Ποιος ενδιαφέρεται για τις Ευρωεκλογές στις 13 του Ιουνίου; Αυτά τα ερωτήματα απασχόλησαν καθηγητές Μέσης Εκπαίδευσης από διάφορες χώρες της Ευρώπης σε σεμινάριο που οργανώθηκε από την Ακαδημία για επιμόρφωση καθηγητών στο Donaueschingen της Γερμανίας και από το Συμβούλιο της Ευρώπης στις 3/2 – 6/2/2004.
Από την Ελλάδα πήρε μέρος η καθηγήτρια του Λυκείου Γαζίου Ηρακλείου φιλόλογος κ. Μαίρη Στρατάκη. Θέμα του σεμιναρίου: «Συγκεκριμένες προτάσεις για την προώθηση της Ευρωπαϊκής ιδέας στο σχολείο. Δραστηριοποιούμαι για την Ευρώπη. Ευρωεκλογές 2004». Οι καθηγητές ενημερώθηκαν για τους ευρωπαϊκούς θεσμούς και την ανανέωση που πρέπει να γίνει στο σχολείο ώστε από την μια μεριά η Ευρώπη να γίνει αντικείμενο γνώσης για τους μαθητές και από την άλλη μια ζωντανή έννοια χάρη σε διάφορες δραστηριότητες του σχολείου.
Σε ομάδες εργασίας οι καθηγητές ασχολήθηκαν συγκεκριμένα με τα εξής θέματα:
α) την ευρωπαϊκή διάσταση του μαθήματος της Ιστορίας, στο οποίο δεν πρέπει να κλείνουμε τα μάτια ούτε μπροστά από τα σύγχρονα προβλήματα του ευρωπαϊκού χώρου (π.χ. Γιουγκοσλαβία ),
β) με ποιο τρόπο και σε ποιο μάθημα οι μαθητές θα μάθουν για τους θεσμούς και τα όργανα της Ευρώπης και
γ) με την προώθηση των προγραμμάτων Σωκράτης /Comenius που σκοπό τους έχουν τη συνεργασία σχολείων από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες που κάνουν για καθηγητές και μαθητές την Ευρώπη να λειτουργεί ως ζωντανός οργανισμός.
Η φιλόλογος του Λυκείου Γαζίου Μαίρη Στρατάκη σε ομάδα εργασίας με ξένους συναδέλφους στο σεμινάριο του Συμβουλίου της Ευρώπης για την «Ευρώπη στο Σχολείο» στη Γερμανία.